riport
Polyák Lilla - Elisabeth! Kecskemét
125 éves Kecskeméti Nemzeti Színház épületének ünnepi díszbetutatós szuperpródukciója az Elisabeth volt 2021. október 14-én ! Polyák Lillával beszélgettünk a bemutató és a címszerep eljátszása kapcsán. 1892-ben I. Ferenc József apostoli magyar király és Erzsébet királyné császári és király felségek királlyá koronázásának 25. évfordulója alkalmából döntött úgy Kecskemét város tanácsa, hogy színházat épít, amelyet 1896-ban adtak át. Avatásán Ferenc József és felesége is részt vett, emléküket tábla is őrzi a színház aulájában. Az évforduló méltó megünneplésére Lévay Szilveszter és Michael Kunze Elisabeth című musicalét választotta a társulat. A fiatal Sisi megformálója Kovács Gyopár/Bori Réka, az érettebb Elisabeth-ként pedig Polyák Lillát/Bori Rékát láthatja a közönség. Ferenc Józsefet Orth Péter, Luigi Luchenit Szemenyei János alakítja, míg a Halál gyönyörű dalait Koltai-Nagy Balázstól hallhatjuk.
Nem vagyok egy „szerepálom dédelgetős” típus. Ezt a szerepet már egyszer eljátszottam és nem gondoltam, hogy újra meg fog találni. Az eredeti felfogásban kissé idős lennék a szerep megformálásához, tekintve, hogy Elisabeth 16 éves az első jelenetében. Szente Vajk rendezésében viszont egy későbbi ponton csatlakozom az előadáshoz. Ezzel a csavarral hiteles tudok lenni a színpadon.
Régóta vagyunk barátok Vajkkal. Nagyon szeretem a munkastílusát és a színházról alkotott felfogását. Itt most valahogy minden együtt volt egy nagyon sikeres és problémamentes munkához. Az egész előadás jó csillagzat alatt született. Úgy érzem az eddigi pályám egyik legjobban sikerült próbaidőszaka volt.
Amikor nekiállok egy szerepnek, mindig a nulláról kezdem. Nem hasonlítgatom egy 15 évvel ezelőtti előadáshoz, mert én is nagyon sokat változtam azóta, a darabot egy másik rendező rendezi…, tulajdonképpen egy másik darabról beszélünk. Teljesen tisztán és nyitottan álltam hozzá.
Ez a színészet maga. Anyaként és feleségként tudok extrákat belerakni a szerepformálásba, viszont ennek a pályának az az egyik szépsége, hogy minél több ilyen helyzetet meg tudsz tapasztalni.
Műfajok megítélése - Udvarhelyi Boglárka és Egyházi Géza interjúMűfajok megítélése
egy sikeres Bál a Savoyban revü operett bemutató kapcsán, melyben Udvarhelyi Boglárka és Egyházi Géza vendégszerepel Egerben a Gárdonyi Géza Színházban.
Változnak a trendek, változnak a divatok, a mai fiatalok a musicalek világában nőnek fel. Bár Hungarikum lett az operett, mégis úgy tűnik, nagyon nehéz lesz ezt a műfajt olyan szintre emelni, amilyen a fénykorában volt. Efelé tett most egy apró lépést az egri Gárdonyi Géza Színház, mikor műsorra tűzte Halasi Imre rendezésében Ábrahám Pál: Bál a Savoyban című művét. Beszélgető partnereim - Egyházi Géza és Udvarhelyi Boglárka - közel nyolc év után állnak ismét együtt ugyanabban a darabban - De Faublas márki és a felesége Madeleine megformálóiként – színpadra. 2006-ban volt mindez, én akkor még csak kacsintgattam a színészi pálya felé. A Békéscsabai Jókai Színházban játszottuk egy évadot, előtte a produkció német nyelvterületen is turnézott már, én ez után kapcsolódtam be a darabba, és a társulat munkájába. – emlékszik vissza a korábbi közös munkára Egyházi Géza.
Itt Egerben október 17-én volt a bemutató. Ön játszott már ezt megelőzően itt a Gárdonyi Géza Színházban? Nekem ez az első szerepem itt. A direktor úr láthatott itt a Csonka Zsuzsanna nevével fémjelzett társulat nyári szabadtéri előadásán a Líceum-ban, De Faublas márki szerepében. Ennek alapján hívtak meg most ide. Ezzel a szereppel egyébként én negyedszer találkozom, többek közt a kalocsai színházzal is bemutattuk már.
Musicalekben és operettekben lép fel. Milyen különbséget lát a kettő között? Úgy gondolom az operett és a musical között nagyobb a különbség, mint az operett és az opera között. Néhány operett – főleg a Lehár operettek közül – már elég közel van énektechnikában, nehézségi fokban az operák által támasztott igényekhez. A musical egy kicsit más, ez egy nyugatról jött zenei stílus, aminek most nagy divatja és létjogosultsága van hazánkban is, szinte felváltja az egykori operettek, operák népszerűségét. Bár egyre több a sikeres kezdeményezés, még mindig csak tanuljuk ezt a műfajt. Az Ön pályája érdekesen, nem szokványos módon kezdődött, felnőttként kezdett el foglalkozni az énekléssel és színjátszással. Mikor kötelezte el magát végleg a színpaddal? Az első szereplésem Varga Bálint Houdini című musicalében volt. Nem sokkal később - A magyar menyegző című operettben, - pedig már egy komoly szerepben kaptam bizalmat képzett művész kollegákkal együtt. Ezután következett a Budapesti Operettszínház, ahol a Rómeó és Júliában Paris grófként, később pedig, már a Vámpírok bálja egyik főszerepében – Krolock grófként - bizonyíthattam. Ez utóbbi hozta meg a valódi áttörést, úgy gondolom a zenész szakma ekkor tanulta meg a nevemet. A siker visszaigazolást adott számomra, hogy jól választottam, és ma már főállásban énekes vagyok.
A Vámpírok bálja ezek szerint mérföldkőnek bizonyult az Ön számára. Melyik szerep volt még meghatározó élmény pályafutása során? Igen, bár ebben nagy szerepe volt a szerencsének is, hisz egy olyan karakterbe sétáltam bele, - ilyen korú, ilyen magasságú, ilyen kiállású, s ami a legfontosabb talán, ilyen hangú énekes – akit éppen kerestek.
Szerepálmaimból több beteljesült, egyet viszont kiemelnék, hiszen mindenki szeretné eljátszani a Nyomorultakból Jean Valjean szerepét, és ez nekem megadatott a Kecskeméti Katona József Színházban, Korcsmáros György rendezésében. Különösen nagy vágyaim nincsenek, egy viszonylagos biztonságot szeretnék magaménak tudni.
A mostani bemutatóval kapcsolatban még megjegyezném, hogy az előadást Halasi Imre rendezte, vele most dolgoztam először. Nagyon jó érzés volt egy olyan régi vágású talpig úriemberrel próbálni, aki soha fel nem emelte a hangját. Pályafutásom alatt szinte ilyen rendezővel még nem is találkoztam, s ez a próbák hangulatát nagyon előnyösen befolyásolta. Egyébként ő szintén vendégként rendez itt.
Színházi munkáim mellett az Angyalok Zenéje c komolyzenei koncertsorozattal járom az országot Tóth Adrienn énekművésszel. Vidéki nagyvárosokban – Szolnok, Nagykőrös, Székesfehérvár – már több alkalommal, nagy sikerrel koncerteztünk. Ezek jótékonysági fellépések, a helyi szervezők által fontosnak és általunk is szívügyként kezelt területeket támogatva.
A jövő évet pedig februárban, Valentin napra időzítve, első budapesti élő zenekaros koncertemmel nyitom. Janza Kata és Szomor György barátaim lesznek itt vendégeim. A helyszín a musical szerelmesei számára jól ismert „Pataky,” ami ma Körősi Csoma Sándor Kőbányai Kulturális Központ néven működik.
|
|
|
Legnépszerűbb cikkek |